Szerintem a csapat választás nem ilyen egyszerű. A "mindenki egy sikeres időszakban..." irány ugyanis leegyszerűsítő.
A futball népszerű és divat róla beszélni. És persze a találkozás vele sokszor a médián keresztül történik. Az pedig a nagyobb eseményeket mutatja nagyobb eséllyel, a siker is befolyásolja az esélyeket. De, ha már a post idekeverte a labdarúgást, akkor én is említenék más sportokat.
Miért választana mondjuk valaki egy USAban lévő női labdarúgó csapatot szurkolása tárgyának? Mert az ott lévő sportoló gamer is, klántárs egy játékban, barát és *neki* szurkol az ember és az ő csapatának. Mi történik, ha a hölgy átigazol?
A személyhez kötődő szurkoló sem feltétlenül ismerősnek szurkol. Csak éppen az F1 kapcsán Ross Brawn az a zseni akit leginkább tisztel, akiért rajong, kötődik. Vagy a Brawn, Schumi, Todt szentháromság kapja a tisztelet, és nem egy csapat vagy versenyző.
De egy indulóban megfogalmazott üzenet, a színek, szimbólumok (csapat mascot is ilyen, szakmához kötődés), a csapat által hangoztatott értékrend (Magyar labdarúgás: Fradi szív) is befolyásolja a kedvenc csapat megválasztását.
A divatszurkoló viszont a sikeren kívül, az "ők a legjobbak" szövegen kívül nehezen tud komoly okot mondani. Aki számára a "csapat sikere közös siker, az én sikerem is" alapon önjutalmazó magatartás. A sikerélményre felszabaduló hormonok jelentenek egyfajta virtuális kábítószert.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.11.13. 12:59:23
A futball népszerű és divat róla beszélni. És persze a találkozás vele sokszor a médián keresztül történik. Az pedig a nagyobb eseményeket mutatja nagyobb eséllyel, a siker is befolyásolja az esélyeket. De, ha már a post idekeverte a labdarúgást, akkor én is említenék más sportokat.
Miért választana mondjuk valaki egy USAban lévő női labdarúgó csapatot szurkolása tárgyának? Mert az ott lévő sportoló gamer is, klántárs egy játékban, barát és *neki* szurkol az ember és az ő csapatának. Mi történik, ha a hölgy átigazol?
A személyhez kötődő szurkoló sem feltétlenül ismerősnek szurkol. Csak éppen az F1 kapcsán Ross Brawn az a zseni akit leginkább tisztel, akiért rajong, kötődik. Vagy a Brawn, Schumi, Todt szentháromság kapja a tisztelet, és nem egy csapat vagy versenyző.
De egy indulóban megfogalmazott üzenet, a színek, szimbólumok (csapat mascot is ilyen, szakmához kötődés), a csapat által hangoztatott értékrend (Magyar labdarúgás: Fradi szív) is befolyásolja a kedvenc csapat megválasztását.
A divatszurkoló viszont a sikeren kívül, az "ők a legjobbak" szövegen kívül nehezen tud komoly okot mondani. Aki számára a "csapat sikere közös siker, az én sikerem is" alapon önjutalmazó magatartás. A sikerélményre felszabaduló hormonok jelentenek egyfajta virtuális kábítószert.
Bejegyzés: De kik azok a Bandwagonerek?